RaceRlan levert een service aan circuitrijders en racers. Dus iedereen kan er zijn of haar voordeel meedoen. Maar het is wel zo dat we de meer geoefende coureur als doelgroep zien. Dat is een coureur die niet direct gebaat is bij een rondje met 5 andere rijders achter een instructeur op een circuitdag. Wij richten ons met name op die coureurs die al een heel behoorlijk tempo hebben en normaliter in de snelste groepen rijden of deelnemen aan een cup of kampioenschap.

Binnen RacePlan hebben we kennis opgebouwd over dataloggers van diverse leveranciers als AIM en 2D en in mindere mate Motec en Dell Orto. In het geval van 2D beschikt RacePlan over een Full License voor maximale ondersteuning. Dus heb je al een logger op jouw racer zitten dan kunnen we direct van start. Heb je nog geen logger, dan kun je er één huren. 


Realiseer je wel dat je open moet staan voor ideeën en dat er van jou als coureur behoorlijk wat gevraagd wordt om tot een goed plan te komen. Hoeveel sensoren we ook op een motor plakken, een ding is zeker: de coureur voelt wat er gebeurt en of een verandering werkt, sensoren zijn slechts een hulpmiddel bedoeld om te zien wat de motor dan doet.

Onderstaand wat voorbeelden van situaties die we tegenkomen tijdens onze ondersteuning en die je een idee kunnen geven van de mogelijkheden:

Voorbeeld 1: Veel cuprijders rijden voornamelijk op Assen. Hierdoor ontstaan routines, die niet altijd het beste resultaat opleveren. Met behulp van een datalogger worden die routines zichtbaar. Een voorbeeld is het te lang wachten met het volledig open draaien van het gas, met name tijdens het weer in race houding gaan zitten als je een bocht uitacceleert. Denk ook aan een lage bochtensnelheid in de Bult of in de Haarbocht. Dat is iets wat goed zichtbaar te maken is met behulp van een datalogger. RacePlan biedt je de mogelijkheid om hier inzicht in te krijgen.


Voorbeeld 2: De overstap van een supersport naar een superbike vergt een verandering van rijstijl. Daar waar de supersport vanwege het beperktere vermogen veel bochtensnelheid moet houden om een goede exit te houden, wordt een superbike over het algemeen veel “hoekiger” gereden. Dit vereist een andere aanpak, een andere of misschien wel meer race-intelligentie. Daar kunnen we heel goed in begeleiden.


Voorbeeld 3: Het zoeken naar meer grip kan resulteren in versnelde slijtage van met name een achterband. Voor veel deelnemers aan cupwedstrijden vormen de banden de voornaamste kostenpost. Een goede afstelling zorgt er voor dat deze investering ook optimaal ingezet wordt. Het is natuurlijk erg jammer als een achterband van een paar honderd euro maar een beperkt aantal ronden goed werkt.

RacePlan in het kort

RaceRlan ondersteunt circuitrijders en racers tijdens wedstrijden en training. We doen dat op verschillende nivo's, van circuitdag tot aan internationale wedstrijden. Dus iedereen kan er zijn of haar voordeel meedoen.

RacePlan beschikt over kennis en ervaring op de volgende gebieden:

  • Datalogging en data-analyse met behulp van AIM, 2D of Motec loggers.
  • Het vertalen van de resultaten naar de coureur en het maken van een plan op basis van deze resultaten.
  • Het verbeteren van de afstelling van de motor (op basis geometrie en vering).
  • Het instellen van GripOne traction Control systemen.
  • Het maken van speciale kabelbomen voor sensoren en loggers.

Geïnteresseerd? Stuur een email of bel ons, we helpen je graag verder!

 

Partners van RacePlan: